Etiket Arşivi: Röportaj

Leman Yılmaz: “Eleştirileri Dikkate Alıyoruz”

Fotoğraflar: İbrahim Özvariş Uluslararası İstanbul Tiyatro Festivali, yaklaşık otuz yıllık serüveniyle Türkiye tiyatrosunun en önemli lokomotiflerinden birisi hâline gelmiştir kuşkusuz. Pek çok etkisi vardır çünkü, hem seyirciye hem de İstanbul’un ve memleketin kültür-sanat piramidine. Yabancı yapımlar tiyatromuzu farklı bir bakış açısıyla değerlendirebilmemiz ve beslememiz için mesafeleri aradan kaldırırken, yerli topluluklar yeni oyunlarını geniş bir platformda seyircilerle buluşturma fırsatını yakalarlar. Takipçilerin ... Devamını Oku »

Hira Tekindor: “Tiyatromuz Dünyaya Kapalı”

Fotoğraflar: Cakuku Puhenis Oyun Atölyesi gibi köklü bir tiyatroda henüz yirmi dört yaşındayken ilk oyununu yönetti Hira Tekindor. Sanatçı bir aileden geliyor olması ona oyun yönetme imkânı sağlayabilirdi elbette; ancak diğer tüm ayrıntıların yanı sıra alması gereken büyük bir viraj daha duruyordu önünde: Yüksek beklenti. Başarıyla verdi ilk imtihanını ve “Kim Korkar Hain Kurttan?” oyunu, farklı ödül törenlerinde aralarında ‘En ... Devamını Oku »

Engin Alkan: “ Statükonun Devamına Kan Taşıyoruz”

Fotoğraflar: Sedat Tuncay Türkiye tiyatrosunun son yıllarda yetiştirdiği en üretken ve yaratıcı simalardan birisidir Engin Alkan. Henüz konservatuvar birinci sınıf öğrencisiyken katılır İstanbul Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatroları kadrosuna. Bir yandan birlikte sahneyi paylaştığı Suna Pekuysal, Münir Özkul, Zihni Göktay gibi usta isimlerin seyircilerle kurdukları benzer samimi ilişkiyi oturtmaya çalışır estetik algısına, öte yandan okullu olmanın beraberinde getirdiği teorik bakışını derinleştirir. ... Devamını Oku »

Serkan Keskin: “Tiyatroyu Hızlı Tüketiyoruz”

Fotoğraflar: Emirhan Savaş Bir insanı tarif etmeye, onu birkaç cümleyle özetlemeye kalktığınızda hızla bir çizgi beliriverir ufkunuzda. Aklınıza yığınla cümle gelir ona dair ve doğrusunu söylemek gerekirse genellikle çoğu da birbirine benzerdir. Söyleyeceklerinizi çabucak toparlayamazsınız belki ama söyleyebilecekleriniz bellidir artık. Bazen işler karışır ama. Örneğin; Serkan Keskin için ‘İsmail Abi’ diye cümleye başlarsınız, “Kuşlar” çıkıp oradan ‘Güvenirgil’ diye bağırır. “Cimri”nin ... Devamını Oku »

Gökhan Erarslan: “Türkiye’de Oyun Yazarlığı Meslek Olarak Görülmüyor”

Fotoğraflar: Kerem Sayılgan Mitos Boyut Yayınevinin sahibi Yılmaz Öğüt, verdiği bir röportajda “Tiyatrocular kitap okumuyor.” demiş ve camianın yakından tanıdığı isimlerden biri olan Selen Korad Birkiye de onu şu sözlerle tamamlamıştı: “Yılmaz Bey o kadar haklı ki… Hâlâ konservatuvarda oynadıkları oyunları ısıtıp ısıtıp önümüze koyan bir camia içindeyiz maalesef. Yeni oyun araştırma denilen şey, maalesef pek çok tiyatro yöneticisi için ... Devamını Oku »

Kerem Alışık: “En önemli ödül halkın verdiği ödüldür.”

Fotoğraflar: Sedat Tuncay Sadece Türkiye’nin değil belki de dünyanın en iyi karakter oyuncularından biridir Sadri Alışık. Herkes çocukluğunda muhakkak bir Turist Ömer selâmı vermiş, hiç olmazsa “Ali Baba Kırk Haramiler” filminde onunla birlikte “Açıl susam açıl!” demiştir. Yetmiş yıllık yaşam serüveninin ardından 1995 yılında hayata gözlerini yumsa da Sadri Alışık Kültür Merkezi onun anısına verdiği oyuncu ödülleri ile büyük ustayı ... Devamını Oku »

Eskişehir’de “Ağır Roman” Havası

Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatroları, Metin Kaçan’ın aynı adlı kitabından Barış Erdenk rejisiyle sahneye uyarlanan “Ağır Roman”ı geçtiğimiz Şubat ayında seyirciyle buluşturdu. Şehrin orta yerinde yaşasalar da ‘şehirlilere’ uzak insanlar; önce kitap karakterlerine dönüştüler, sonra oyun kişilerine… Sıra dışı hayatlarına hiç olmazsa böyle konuk olunmasını bekliyorlar. Barış Erdenk: “Ezber bozan bir hikâye.” “Ağır Roman” daha önce sinemaya uyarlanmış bir proje. ... Devamını Oku »

Süha Uygur: “Burası İstanbul halkının tiyatrosu!”

Fotoğraflar: Sedat Tuncay Şehir Tiyatroları Genel Sanat Yönetmenliğinde iki ayını tamamladı Süha Uygur. Koltuğu devraldığı Erhan Yazıcıoğlu, kendisine verilen sözlerin tutulmadığı gerekçesiyle istifa ederek ayrılmış olunca, yeni genel sanat yönetmeninin, ardı arkası kesilmeyen tartışmalar arasında kalması da kaçınılmazdı. Ancak Uygur, bugüne kadar tiyatro konuşmak dışında tek bir kelime bile etmedi. Yine öyle oldu. Muhsin Ertuğrul’un koltuğunda sadece tiyatro konuşuldu. Şu ... Devamını Oku »

Oscar, “Umuda Yolculuk” ve Nur Sürer

İçinde bulunduğumuz şubat ayı sonlarında Oscar ödülleri dağıtılacak. Son yıllarda filmlerimizin dünya festivallerinde aldığı ödüller, Oscar konusunda da beklentiyi arttırdı. “Yine bir filmimiz Oscar’a aday olamadı.” konulu haberlere tanık oluyoruz. Bu sene Türkiyeli yönetmen Deniz Gamze Ergüven’in “Mustang” adlı filmi Fransa adına aday. Hem de gayet iddialı. Ancak çoğu kişinin bilmediği, 1990 yılında Yabancı Dilde En İyi Film Oscar’ını Türkiye, ... Devamını Oku »

Gökhan Yorgancıgil: “Öykümüz yok ki. Nasıl sinemamız olsun?”

Söyleşi:  Yusuf Dündar Fotoğraflar: Seda Kaşka Sinema için, “öykü anlatma geleneğinin modern biçimlerinden biri” tanımını tercih eden, “Sıfır Dediğimde”nin yazarı ve yönetmeni Gökhan Yorgancıgil ile uzun sinema kariyerinde kısa bir yolculuğa çıktık. Sinemanın; ülkemizde ve Dünya’da durduğu yer, karşılaştığı problemler konusunda her tespiti önemli, her çözüm önerisi değerli…  Bağımsız sinemayla başlayalım dilerseniz… Nedir bağımsız sinema?  Bağımsız sinema Amerikalı sinemacıların icat ettiği ... Devamını Oku »